نگهداری دیتاسنتر پیشگامان و خطوط 25015

ما در محل دیتا سنتر پیشگامان یک سرور داریم که دو فانکشنالیتی اصلی دارند:

  1. ارسال پیامک (که اخیرا حذف شد)
  2. زیرساخت مرکزی IVR برای نوبت دهی تلفنی

اگر فانکشنالیتی دیگری هست بگید @ali_fattahi @alizare

ما یک ریسکی در این مرکز داریم که ممکن است این دیتا سنتر حذف شود وما خطوط 25015 را از دست بدهیم. به نظرم آمد بهتر است هر مرکز روی خطوط آسیاتک خطوط اختصاصی خودش را تحویل بگیرد و این خطوط که در مالکیت ماست کلا آزاد شود. با این فرمول دیگر ما نیازی به نگهداری سرور فیزیکی در این دیتاسنتر نخواهیم داشت و برخی از منابع ما نیز آزاد خواهد شد.

آیا درست فکر می کنم؟

این هم لیست کاربران این خطوط

دریافت دسترسی از آقای @alizare

کلا با این اصل که هر وابستگی به ویژگی های لوکال، منطقه ای یا جغرافیایی را از هسته پذیرش24 جداکنیم تا پذیرش24 تا جای ممکن یک شرکت global cloud بشود خیلی موافقم.

مثلا در این کیس، میتوانیم کدی که برای asterisk نوشته ایم (کد chart ساز تلفنی که اتفاقا خیلی هم قوی هست)، به همراه api های سمت سرور آن را جدا کرده و منتشر کنیم (مثلا در github).

در این صورت، هر مشتری از هر صنعتی میتواند آن را برای خودش توسعه بدهد و نگهداری کند.

آن بخش از مراکز درمانی هم که به توسعه این بخش احتیاج دارند، میتوانند مستقلا در توسعه اش مشارکت کنند.

به نظرم این بهترین اتفاقی هست که می تونه بیفته تا ما بتونیم در میان مدت کلا این خط را از مراکز حذف کنیم و ریسک کار را به صفر برسونیم.

به نظرت برای ما که می خواهیم از ابزارهایی مثل تلفن که مشکل ارتباط و ابزار دسکانتینیو شده هستند دوری کنیم، چه ارزشی ایجاد می کنه که این چارت را برای توسعه در اختیار دیگران قرار بدیم؟
در حالی که مراکز درمانی هم که مشتری اصلی این خدمت ما هستند را ما داریم تلاش می کنیم از تلفن دورشون کنیم تا به ابزارهای اپ و سایت کانورتشون کنیم.

چون میخواهیم discontinue کنیم این پیشنهاد را مطرح کردم.
یک حرکت زیبا این هست که چیزی که ساخته ایم را برای خودمان نگه نداریم.
ممکن است این ساخته ما، به درد یک بیزینس دیگر بخورد.
وقتی کد آن در اختیار همه باشد مطمئنا اثر مثبتش در طول زمان به ما هم برمیگردد.

پس احتمالا موضوعی که شما می گویید متفاوت از موضوع تاپیک هست.
ایده سخاوتمندانه ایست و بسیار ارزشمند.

1 پسندیده

آقای طباطبایی این موضوع برای شما جذاب است تا روی آن بیشتر زمان بگذارید؟ @tabatabaee

سرور سیموتل مربوط به پشتیبانی شرکت هم روی همین دیتاسنتر هست که با تغییر خطوط 25015015 و 25015555 به شماره جدید آسیاتک می توانیم این سرور را هم به آسیاتک منتقل کنیم.

آیا همین الان هم نمی توانیم سیموتل را منتقل کنیم؟

سرور سیموتل کد فعالسازی داره و با کپی از ماشین مجازی فعلی کار نمی کنه. بعد از کپی از سرور باید به شرکت سیموتل دسترسی بدیم تا سرور قبلی را غیرفعال و سرور فعلی را فعال کند.
چون ارتباط بین سرور سیموتل و سرور تلفنی روی شبکه هست اگر سیموتل را منتقل کنیم ولی سرور تلفنی روی پیشگامان باشه کیفیت تماس افت می کند.

پیشنهاد می کنم در برنامه خودتان قرار دهید تا کم کم همه سرویس های دیتا سنتر پیشگامان آف شود

نکته مهم این هست که سرویس پشتیبانی وابستگی زیادی به سیموتل داره. ممنون میشم اگر برنامه ای برای انتقال سرور سیموتل وجود داشت، قبلش حتما با هم هماهنگ باشیم. @alizare

تنها مانع انتقال سرور سیموتل شماره تلفن پیشگامان هست.
هر موقع بتوانیم شماره های 25015015 و 25015555 را با شماره هایی از آسیاتک جایگزین کنیم انتقال سرور در یک روز کاری انجام میشه.
یه نکته که اتفاقی دیدم این بود که شما در یک ورکفلو از آی پی لوکال سرور سیموتل به عنوان FTP استفاده کردید که با تغییر آی پی لوکال سرور در فرآیند جابجایی موارد اینچنینی مشکل میخورد.

آیا به جز مواردی ذیل مورد دیگری هم روی دیتا سنتر پیشگامان هست؟

  1. سیموتل
  2. سرور تلفنی 25015
  3. سیستم ارسال پیامک

به نظرم خطوط جدید و رندی برای شرکت از آسیاتک بگیرید و به تدریج با این خطوط جا به جا کنید. بابت FTP هم آقای اسحاقی فکر کنم بتوانند کمک کنند

سلام
لاگ سرور را چک کردم هنوز درخواست هایی از موارد زیر سمت سرور پیشگامان داریم:

:one:آدرس kavenegarapipishgaman.paziresh24.com پروکسی میشه به آدرس http://api.kavenegar.com
:two:آدرس 5.202.183.125 ریدایرکت میشه به return 301 https://www.paziresh24.com
:three:آدرس sms.paziresh24.com پروکسی میشه به http://192.168.218.20
“POST /send-api-sms”
“POST /base-api/getMessageStatus”
:four:آدرس panel2.paziresh24.com پروکسی میشه به http://192.168.218.20
“POST /base-api/getMessageStatus”
:five:آدرس ws1.paziresh24.com_access پروکسی میشه به پورت 8080 و 8090 و 9192 آدرس http://192.168.218.20
api.ipify.org” “GET http://api.ipify.org/?format=json
" “CONNECT www.shadowserver.org:443 HTTP/1.1”
"
” “CONNECT www.baidu.com:443 HTTP/1.1”
:six:آدرس p24bi.paziresh24.com_access پروکسی میشه به http://192.168.218.22:81 (که این آی پی وجود ندارد.)
:seven:آدرس panel.paziresh24.com پروکسی میشه به http://192.168.218.20
“POST /payment/api/getCreditInfo HTTP/1.1”
“POST /api/getCenterInfo HTTP/1.1”
:eight:آدرس panel4.paziresh24.com پروکسی میشه به http://192.168.218.20
:nine:آدرس www.paziresh24.net

ممنونم از توضیحات دقیق و مفصل. ای کاش می گفتید هرکدام از این موارد توسط چه کسی منیج می شود؟

به نکته مهمی اشاره کردید.
امثال این سرویس که ترافیک ندارند و قطع هستند قابل صرف نظر کردن هستند.
برای اطمینان میشود فایل فیزیکی vm را به سرور آسیاتک منتقل کرد و بعد روت را پاک کرد.

برای بقیه سرویس ها، گزارش ترافیک کیبانا نداریم؟

در فرصت مقتضی حتما